Track&Trace + aflevermoment bepalen belangrijk voor klant

Veel webshops focussen zich op lage bezorgkosten en een hoge snelheid van bezorging. Dit zijn zeker factoren waar klanten waarde aan hechten bij hun online aankoop, maar er spelen meer factoren. Bij de verkoop van grote producten is het aflevermoment en een duidelijke track & trace véél belangrijker. Niet is zo vervelend als u de hele dag thuis moet blijven om te wachten op bijvoorbeeld die nieuwe eettafel.

De factoren aflevermoment en track & trace gelden dus met name bij grote en onverpakte goederen. Online kopers regelen vrijwel alles online en dus moet u kunnen vertrouwen op uw transporteur dat die hierop is ingericht. Van de Scheur Logistiek is hier helemaal op ingericht.

Waar hecht de klant waarde aan?

Als ondernemer moet u steeds beter inspelen op de behoeften van de klant, en deze behoeften veranderen. Een aantal jaren geleden vonden consumenten het heel gewoon als zij drie tot vijf werkdagen op een pakket moesten wachten. In deze tijd vinden ze een dergelijke levertijd vaak ‘belachelijk’. Het moet sneller en het moet goedkoper. Dit blijkt ook uit een onderzoek dat door Capterra werd uitgevoerd.

Ongeveer een derde van de ondervraagden geeft aan de keuze voor een winkel vaak of altijd te maken op basis van de gegarandeerde leversnelheid. Ongeveer de helft van de ondervraagden is van mening dat levering van pakketten vaak sneller kan dan nu aangeboden wordt door webwinkels. Bij grote artikelen speelt het aflevermoment een belangrijkere rol dan de snelheid.

Snellere levering mag niet meer kosten

Consumenten vinden het dus steeds belangrijker dat bestellingen snel geleverd worden. Toch, de meeste mensen zijn niet bereid om meer uit te geven als dat een snellere levering garandeert. Maar liefst 65 procent van de ondervraagden geeft aan niet bereid te zijn extra kosten te maken voor een snellere bezorging van pakketten. Wel is duidelijk dat hier ook verschil per bestelling in zit. Gaat het om levensmiddelen? Dan zijn iets meer mensen bereid om wél iets meer te betalen voor een snellere bezorging. Hierbij zou het dan gaan om het betalen van ongeveer 5 procent extra als dit een snellere levering garandeert.

Mensen zoeken naar een snelle service

Tegenwoordig is het heel gewoon om tot op de dag voor een verjaardag te wachten met het bestellen van een cadeautje, omdat het kan bij de meeste webwinkels. Dit betekent ook dat mensen steeds bewuster gaan zoeken naar aanbieders die een snelle levering garanderen. Daarnaast worden uiteraard ook de bezorgkosten vergeleken. Het is voor ondernemers dus heel belangrijk om te zorgen voor een goede snelheid van bezorging, tegen een vriendelijke bezorgprijs.

Maak gebruik van Home Delivery

Bij Van de Scheur Logistiek kunnen ondernemers gebruik maken van Home Delivery services, waarbij de bezorgdatum goed wordt afgestemd met de klant. Hierbij staat snelheid centraal en dit betekent dat de bezorging in verreweg de meeste gevallen al binnen enkele werkdagen plaatsvindt. Dit geldt niet alleen voor standaard pakketten, maar zeker ook voor afwijkende goederen.

Maak gebruik van onze betrouwbare en betaalbare services voor de bezorging van grote goederen aan uw klanten. Wilt u meer informatie of advies? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.