Point of sale-displays boosten de verkoop
Point of sale-displays, ook wel POS-displays genoemd, zijn er in de meest uiteenlopende soorten. U kunt hierbij denken aan posters, banners, dummyverpakkingen en hangende borden, maar bijvoorbeeld ook aan wanddisplays, winkelvloerdisplays, schap- en toonbankdisplays. Uiteindelijk hebben de point of sale-displays één belangrijk doel, namelijk het trekken van de aandacht van de doelgroep. De displays kunnen voorzien zijn van een speciale aanbieding of promotie. Zij maken het verschil door toegepast te worden op het punt van verkoop en zij kunnen zo de verkoop boosten.
Invloed uitoefenen op de klant, op het juiste moment
Waar het in de basis vooral om draait, is het beïnvloeden van de klant op het juiste moment. De POS-displays zijn hier goed geschikt voor. Natuurlijk, we kopen allemaal steeds meer online, maar nog vindt meer dan de helft van alle aankoopbeslissingen plaats in een winkel. Deze ruimte mag dan ook niet vergeten worden. U kunt point of sale-displays inzetten om uw verkopen te boosten. De displays werken op meerdere manieren voor u.
Effectieve communicatie
We hebben natuurlijk veel te maken gehad met coronamaatregelen. Deze maatregelen zorgden er ook voor dat communiceren met de klant ineens een stuk lastiger werd. Veel winkeleigenaren merkten dat het niet eenvoudig was om een medewerker bij het POS-display neer te zetten om uitleg te geven aan de klant. Daarom kozen steeds meer merken ervoor om grotere POS-displays in te zetten. Ze zijn ideaal om op een duidelijke manier te communiceren, ook wanneer een directe communicatie niet mogelijk is.
Fieldmarketingacties worden makkelijker ondersteund
Zoekt u naar manieren om uw fieldmarketingacties effectiever en doeltreffender te ondersteunen? Dan kunt u hiervoor natuurlijk ook gebruikmaken van POS-displays. U kunt ze bijvoorbeeld inzetten voor sampling of bij winkeldemonstraties. Het is een goede manier om de juiste invloed uit te oefenen op de klant die nog twijfelt. De klant kan gestimuleerd worden om een aankoop te doen en een bepaald product gewoon te proberen. Het is een eerste stap naar het doen van vervolgaankopen.
Belicht de positieve kenmerken
POS-displays zijn ideaal om positieve kenmerken van een product of merk te belichten. Dit heeft twee belangrijke gevolgen. Op de eerste plaats is dit de stimulering van de verkoop en op de tweede plaats is dat merkherkenning. U zorgt er op deze manier makkelijker voor dat u ‘top of mind’ bent bij de doelgroep.
Maak gebruik van onze VAS diensten
Wilt u wel aan de slag met point of sale-displays, maar twijfelt u wegens het extra werk, bijvoorbeeld voor het in elkaar zetten van de displays? Dan kunt u gebruikmaken van de Value Added Services (VAS) van Van de Scheur Logistiek. Wij kunnen de displays voor u in elkaar zetten, zodat u hier geen omkijken naar heeft. Uiteraard bieden wij u meer interessante diensten aan, waaronder transport- en opslagservices. Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op om te ontdekken wat wij precies voor u kunnen betekenen.