Grote frustratie bij consumenten: onduidelijke afleverdatum en tijd
In coronatijd hebben steeds meer mensen kennis gemaakt met online aankopen doen. Het aantal online verkopen lag al hoog, maar het aantal is nog enorm gestegen sinds de komst van de coronacrisis. Logisch, want voor een tijd konden we bijna niet anders dan online bestellen. Nog altijd wordt er meer online besteld dan vóór de komst van corona. Consumenten maken dankbaar gebruik van de mogelijkheid om producten online te bestellen. Toch is er ook iets waar zij zich groen en geel aan ergeren, namelijk aan het feit dat er onduidelijkheid bestaat over de afleverdatum en –tijd.
Track & Trace gegevens kloppen lang niet altijd
Een groot deel van de orders die aan consumenten worden verzonden krijgt van de webwinkeleigenaar een Track & Trace mee. Zo kunnen consumenten zelf gemakkelijk zien wanneer het pakket geleverd wordt. Helaas blijkt dat 1 op de 6 pakketten niet wordt geleverd op de dag die wel in het Track & Trace systeem wordt aangegeven. Het pakket wordt eerder een dag later dan een dag te vroeg geleverd. Natuurlijk hebben te late leveringen deels te maken met de enorme drukte waar koeriers- en bezorgdiensten ook mee te maken hebben sinds corona. Toch is het voor de consument allerminst prettig als een pakket niet wordt geleverd op het beloofde moment. In de praktijk levert het vaker problemen op. Bij seizoensproducten blijkt ook vaak dat bedrijven niet genoeg ruimte hebben voor al hun producten, ook hier kunnen wij bij helpen.
Problemen bij de consument door onduidelijkheid over levering
Soms blijkt de Track & Trace niet te kloppen, in andere situaties is er geen Track & Trace en bestaat er complete onduidelijkheid over wanneer de bestelling geleverd wordt. Dit kan voor vervelende problemen bij de consument zorgen. Grote goederen kunnen vaak niet bij de buren worden afgeleverd. Daarnaast is het ook niet altijd wenselijk dat pakketten bij buren worden bezorgd. De consument wil dus thuis zijn als het pakket geleverd wordt, maar dit valt niet altijd mee als er onduidelijkheid bestaat over wanneer een pakket geleverd gaat worden. Het nadeel ligt vervolgens niet alleen bij de consument, maar ook bij de webwinkeleigenaar. Meer dan eens ontvangt een webwinkeleigenaar een slechte online beoordeling door te late levering, terwijl de webwinkeleigenaar hier vaak geen controle over heeft.
Van de Scheur Logistiek garandeert levering naar wens
Als webwinkeleigenaar wilt u zeker zijn dat uw klanten hun producten ontvangen op een moment dat het hen goed schikt. Helaas bieden veel transporteurs niet de mogelijkheid voor consumenten om zelf een bezorgmoment te kiezen. Zij zijn hier onvoldoende flexibel voor ingesteld. De route en planning kunnen er eenvoudigweg niet op worden aangepast. Bij Van de Scheur Logistiek kunnen wij dit wel. Wij bieden onze service Home Delivery, waarbij wij klanten de mogelijkheid bieden om zelf, in de online agenda, een afleverdatum te kiezen. Wij werken flexibel en zijn altijd in staat om leveringen op de gewenste dag aan te bieden. Een werkdag voor levering ontvangt de klant een tijdsvak waarin wij zullen langskomen.
Ontdek het gemak van Home Delivery
Een levering op de gewenste dag en binnen het gewenste tijdslot zorgt voor tevreden klanten. Dat is precies wat u wilt: uw klanten tevreden stellen. Wij helpen u hier graag bij. U kunt online nader kennismaken met onze services, waaronder Home Delivery. Natuurlijk kunt u ook altijd eerst vrijblijvend contact met ons opnemen. Wij vertellen u graag meer over onze mogelijkheden.